Alweer 22 dagen onderweg !

25 september 2017 - Cairns City, Australië

Yes! Ik ben al zo'n 22 dagen onderweg tijdens mijn fantastische reis ! Wat is dit toch snel gegaan.

Vanuit Collaroy zijn we met zn vieren naar Bondi Beach zijn vertrokken hebben we daar weer fantastische dingen gezien ! Surf dudes, Google plaatjes, maar ook zeker weer genoten.

Nadat ik vanuit Bondi Beach naar Cairns ben gevlogen begon eigenlijk het avontuur hier aan de andere kant van de wereld echt !! Via facebook heb ik een Nederlands meisje leren ( Stephanie) die net was aangekomen en echt geen idee wat ze wilde doen. Daarna ben ik met 3 andere ( meisje uit: hawai, duitsland en Stephanie ) een roadtrip gaan maken naar: Cape tribulation, Port douglas en Kuranda. Dit ligt net iets boven Cairns. Super spannend want ik moest mijn oude vrienden doei zeggen om weer een nieuw avontuur aan te gaan ! Onze eerste stop was in Kuranda waar we over een marktje hebben gelopen, wat bijzonder ! Omdat heel veel dingen echt zijn opgezet voor toeristen was dit zo echt, zo mooi om een keer te zien.
Hup en weer verder naar Port Douglas. Dit was een rustige plek, een plek om optimaal te genieten van de kleine dingen ! Hier hebben we dan ook 1 nacht geslapen !
Volgende dag door gereden naar Cape tribulation om daar mooie dingen te gaan zien en ontdekken. We sliepen midden in de Rainforest. Zo'n rust dat je ook soms niks hoorde, alleen de beesten in de bosjes. Hier hadden we dan ook 3 dagen geen bereik.

Elke dag besef ik een beetje meer wat geluk nou eigenlijk inhoud. Iedereen zei altijd je leert jezelf kennen, ik dacht ja daag ik heb bijzonder werk gedaan ik ken mezelf wel, maar echt het is zo.
Ik ben erachter gekomen dat ik me de laatste maanden voorbij ben gelopen. Altijd maar alles voor andere willen doen, geld verdienen en niet eens weten wat ik zelf wilde of wie ik was. Nu ik hier heb gezeten met 4 dagen zonder bereik ga je over bijzondere dingen nadenken. Dit omdat je in je normale leven mensen om je heen hebt die onbewust iets van je verwachten en je dat natuurlijk ook onbewust waarmaakt. Maar hier, hier heb je niks alleen jezelf, en dat maakt het af en toe zo lastig.  Maar het is gelukt, ik besef nu dingen en heb dit uitgesproken.

Ik ben naar Australië gegaan met 2 doelen: Liek geniet van elke dag en doe wat jezelf wil, zonder verwachten van andere en zonder verplichtingen. Wat ik nu verdompt lastig vind om te bedenken wat ik nu eigenlijk zelf wil.
En natuurlijk om te leven, leef met de dag en geniet !!

Dikke Kus uit vanuit het mooie Australië !

1. Marlies:
    25 september 2017
    Lieve Liek, wat een bijzondere reis maak jij toch door. Zowel buiten als in jezelf. En wat bijzonder dat je dat naar ons hebt uitgesproken. Geniet meis!! Van alles wat je ziet, meemaakt en van de mensen die je ontmoet. Ga daar nu 'leven' en neem de tijd om te gaan zitten en om je heen te kijken. Niks moet!!
  2. Ed:
    25 september 2017
    Wat een mooi verhaal Liek. Ook bijzonder om dat wat je voelt, te lezen. Geniet Ervan, en blijf je belevenissen zo mooi omschrijven. Dikke kus van een trotse vader!!
  3. Hans:
    25 september 2017
    Mooi verhaal! En “back to you're inner selve”. Trots op je! (En een beetje jaloers.)
    Goed te horen dat het goed met je gaat en dar de dagen vliegen.
    Veel vrienden ontmoeten, en weer afscheid moeten nemen, is een onderdeel van dit avontuur.
    Geniet vooral!!! Kiss, Oompje
  4. Anneke:
    25 september 2017
    Trots op je, lief nichtje! X
  5. Harry Landman:
    25 september 2017
    Prachtig verhaal Lieke. Superstoer dat je dit doet en durft. Stiekum stikjaloers natuurlijk. Weet zeker dat je nog meer mooie avonturen zal beleven, en dat je van deze ervaring heel veel vruchten zal plukken. Dit nemen ze je niet meer af. Have fun, and keep us posted. Dikke kus van Harry en Marlene. Xx
  6. Anthony en Nancy:
    25 september 2017
    Hoi lieve Lieke, mooi omschreven en o zo waar, we leven in een snelle maatschappij waar van alles van je verwacht wordt en waar we vaak ook aan willen/moeten voldoen. Tijdens jouw reis ontdek je waar het eigenlijk allemaal om gaat, dicht bij jezelf zijn en te ontdekken wat je echt wil. Geniet daar van alles en neem je rijke ervaringen strakkies mee naar huis!

Lieve groeten Anthony en Nancy
  7. Oma:
    27 september 2017
    Lieve Lieke, wat ben ik ontzettend trots op je dat je reis zo goed gaat. Leuk om te lezen! Dikke kus van oma
  8. Oma:
    28 september 2017
    Veel plezier met je mooie auto
  9. Tanja:
    28 september 2017
    We lezen dat je volop aan het genieten en ontdekken bent, mooi om te zien.
    Blijven doen!
  10. Oma:
    28 september 2017
    Doe je voorzichtig met het links redenen
    Ik vertrouw er op
    Veel plezlerj
    Jo bezorgde grootmoeder
  11. Irina Bouzoukina:
    30 september 2017
    Beste Lieke. Ik ben blij dat met jou alles goed gaat en jij tevreden bent. Hier is ook alles rustig. Pas goed op jezelf en een hele fijne tijd! Tot snel, groetjes Irina
  12. Oma:
    4 oktober 2017
    Hoi mei zie ik hoor al even niks van je
    Toch weet ik van mama dat hetfijn met je gaat
    Veel lieve groetjes en een dikke kus
    Oma