Wat is het toch gaaf hier !

14 oktober 2017 - Eumundi, Australië

Daar is die dan weer, weer 3weken te laat, maar hier dan weer een leuk verhaaltje over mijn fantastische reis!

Nadat ik terug ben gekomen in Cairns heb ik samen met Stephanie een auto gehuurd voor 4 weken om samen de oostkust af te gaan. In de afgelopen 2 weken hebben we al veel gezien en gedaan. Duiken en snorkelen in de Great Barrier Reef ( cairns ), knuffelen met Koalas op Magnetic island, de whitsunday en natuurlijk fantastische mensen ontmoeten.

Duiken en snorkelen in de Great Barrier Reef was toch wel iets wat op mijn lijstje stond. Dat duiken was toch wel een dingetje. Ik had niet verwacht dat dat best wel gek is om te ademen onderwater. Maar ik ging met 1 doel en dat was om Nemo te spotten, en dat is gelukt !

Na een aantal dagen rond touren kwamen we aan in Townsville, dit was de opstap plaats voor de ferry naar Magnetic island. Dit was een gave plek hier hebben we dan ook een auto gehuurd. Wat weer een ervaring zeg jeetje. Rondscheuren in een mini 4x4 door smalle paatjes en hobbelige wegen. Natuurlijk ook nog even de toerist uitgehangen. Knuffelen met koalas, slangen vasthouden en vooral veel schik hebben met stef en anique. 3 toffe dagen gehad dus !

NEXT STOP --> Whitsunday eilanden
Dit vind ik lastig om te omschrijven. Dit was eigenlijk mijn geluksmomentje tot nu toe. 3 dagen buiten zijn, wind door je haren, zout overal, onder de sterren slapen en natuurlijk het mooiste strand WHITHEAVEN BEACH. Na 2 dagen zand en zout water mochten we 1 minuut douche, geloof mij dit was de beste minuut ever !

Gisteren ben ik terug gekomen van 3 dagen op Fraser island. Met 4 4WD auto's scheuren over het grootste zand eiland van de wereld ! Helaas ben ik nog geen 21 en mocht ik dus niet rijden maar heb er niet minder door genoten. We hadden een kei leuke groep dus een en al gezelligheid ! 'S avonds zouden we 1 drankje doen wat uiteindelijk leidde tot een iets te gezellige avond. Volgende dag er weer vroeg uit om weer een lange dag voor de boeg te hebben !

Nu ik deze dingen allemaal zo beschrijf besef ik toch echt wel wat voor toffe dingen ik zie en doe! Het klinkt gek maar dingen gaan wennen. Het zien van walvissen, dolfijnen of schildpadden is dan ook best normaal want ja die zitten nou eenmaal hier in de zee.

Toch wil ik nog heel ff kwijt hoe tof ik de reacties vond op mijn vorige blog ! Nu gaat het weer goed met me en ben ik volop aan het genieten en kijk ik uit naar wat voor fantastische dingen ik nog ga doen.

Voor de gene die ik nog niet genoeg jaloers heb gemaakt heb ik dan nog maar een aantal fotootjes toegevoegd!

1. Karin:
    14 oktober 2017
    Ha lieke, ik lees steeds met plezier je verhalen! En wordt natuurlijk ook door je moeder op de hoogte gehouden! Wat een reis meid! Ga door met genieten. Ik geniet met inderdaad veel jaloezie met je mee!
    Karin
  2. Mama:
    14 oktober 2017
    Mijn dappere lieve dochter, wat een heerlijk verhaal weer! Het gaat weer goed met je en dat geloof ik oprecht! Heel fijn om dat nu ook weer te lezen. Wat zul jij genieten van de vrijheid! Je vergeet je ongelooflijke sprong van 3 km hoogte! Dag lieve muis 😘
  3. Anneke:
    14 oktober 2017
    Wat een heerlijk verhaal om te lezen Liek. Patrick en ik beleven onze trip van jaren geleden opnieuw. Lekker genieten verder!! X
  4. Jeanne van den akker:
    14 oktober 2017
    Hallo lieve Lieke, wat ben je een geweldig sterke meid die zulke prachtige dingen onderneemt en ontdekt en mooie mensen ontmoet. Ik zou willen dat 30 jaar jonger was dan ging ik in je voetsporen Ik wens heel veel plezier en succes.
  5. Oma:
    17 oktober 2017
    Hallo lieffie, wat geniet ik van jouw reisverslag. Ik leef helemaal met reis mee. Lieve groetjes van oma en een poot van Bram
  6. Anton:
    1 november 2017
    Hoi Lieke. Vanmiddag bij oma Els geweest. Daar van je moeder je blog adres gekregen. Ik heb alles gelezen en wat heb je het leuk daar. Ik blijf je nu volgen hoor. Groetjes van je "oud"tante en oom uit Lichtenvoorde. Genieten maar Lieke.