Back to reality

7 december 2017 - Sydney, Australië

Even voor een leuke binnekomer.

Backpacken is niet altijd leuk. Sjouwen met een zware rugzak, douche met een vies plakkend douchegordijn, koken in een vieze keuken en altijd gezellig moeten doen met de rest van je backpackersgenoten.

Kortom het is fantastisch.

Wat hierboven staat staat is opzich wel waar. Maar daar tegenover staat, fantastisch dingen zien, mooie mensen ontmoeten ( Carlijn Sleper ) , het chille leven hier in Australie, het gevoel van vrijheid maar vooral hard werken en op je vrije momenten op de dag lekker naar het strand.

Nadat we terug waren in Cairns hebben we de bus gepakt naar het ohzo leuke Airlie Beach ( dat dachten we toen nog ). Ons doel in Airlie Beach was om te werken op een boot naar de Whitsunday, daar voelde we ons ultiem gelukkig, waar ik dan als deckhand zou willen werken. Na 2 weken lang rondjes te hebben gelopen in de haven, een trial te hebben gehad op de boot en te leven bij twee broers hebben zijn we erachter gekomen dat dit niet helemaal is waar we opzoek waren. Het bleek laag seizoen te zijn in de boottrips en ook nog regenseizoen, dus dat ging niet werken. Na veel malen en veel gespreken met elkeer ( met steph) hebben we besloten dat we onze droom ( werken op een boot) op te geven en onze tas weer in te pakken om naar Sydney te vliegen. Daar hebben we uiteindelijk goed aan gedaan. Beiden hebben we nu twee baantjes, werken voor accomodatie en in een restaurant. Om maar genoeg uren te maken om na 2 maanden verder te kunnen reizen.

Momenteel woon ik nu in een hostel en werk ik voor accomodatie ( 3 uur per dag ) 5 dagen in de week. Dit scheelt me dan ook bijna 1200 dollar per maand. In de avond uren werk ik bij Daniel San. Dit is een restaurant waar veel verschillend eten wordt geserveerd. Van sushi tot fish and chips en van Curry's tot hamburgers. Daarbij moet ik ook een short dragen met sneakers en een zwart t-shirt met een rock print erop ( niet echt mijn ding moet ik zeggen ). Maar helemaal prima ik kan hier veel uren maken en dus lekker veel geld verdienen om daarna de rest van Australie te verkennen in in Maart naar Bali te reizen.

Dit was een kleine samenvatting van de afgelopen maand. Ik kan natuurlijk niet alles vertellen want er gebeurt hier veel te veel. En dan maak ik jullie ook veel te jaloers.

Momenteel is het hier 30 graden en hoor ik al 2 maanden lang in elke supermarkt kerstmuziek. De stemming zit er dus al goed in!

Dikke kus uit Manly ! XX

1. Tanja:
    7 december 2017
    Ik lees het al, veeeel werken, wat verdienen en weer gauw opmaken aan al het leuke, mooie, spannende wat Australie te bieden heeft. Blijf vooral genieten!
  2. Hans:
    7 december 2017
    Blij dat je je plek hebt gevonden. Lekker sparen om verder te avonturieren. Have fun, Kiss, Oompje
  3. Oma:
    7 december 2017
    Hoi lieve schat Wat fijn om je verhaal t lezen .Fijn dat je een baan ,,2,, hebt ,wat maak je toch spannende en leerzame dingen mee .Ik ben echt jaloers op je ,dit was in mijn jeugd niet mogelijk. Geniet er maar van ! WAT ZOU OPA OOK TROTS zin geweest op zijn kleindochter Geniet maar van alles ook van vieze douchegordijnen en keukens!! Straks geniet je dubbel van alle hygiëne hier Groetjes en een dikke KUS oma die je nog steeds mist !!!!!
  4. Ed:
    7 december 2017
    Wat een leuk verhaal weer, Liek! Wel fijn dat je veel ervaring hebt in de horeca, dus dat doe je fluitend. Geniet ervan. Kus Pap
  5. Jeanne van den akker:
    Hoi Lieke,
    Jet is weer een mooi verhaal en je bent goed bezig. Zodat je weer aan het eind van de reis nog van mooie delen van Australië kan bekijken en genieten. En je doet veel ervaring op. Lieve Lieke veel plezier en veel succes met het werken. Kus oma.