Back in Town !

3 november 2017 - Aloomba, Australië

Na een afstand van 1700 km afgelegd te hebben in 4 dagen zijn we weer back in Cairns ! 4 dagen niet douche en helemaal vol te zitten met muggenbulten en  beten van zandvliegjes ben ik blij dat we weer in een 12 pers. dorm mogen slapen !

Sinds mijn laatste post zijn er veel kilometers gemaakt, is er veel regen gevallen En weer veel genoten natuurlijk.

Toen we in Noosa waren zijn we totaal weg geregend. Na dag 2 alleen maar regen te hebben gehad heeft Steph haar kennis opgebeld of we misschien onze auto bij hun op het erf mochten zetten, dat mocht en konden zelfs mee eten ! Nadat we verdwaald waren toch maar even Anita opgebeld of die ons wilde oppikken. Toen we daar het erf op reden kwamen we aan bij een heel groot vrijstaand huis met onwijs veel grond, een typisch Australisch huis met rondom het huis veranda. Als backpackers zijnde waren we al  blij dat onze auto daar droog kon staan en mee konden eten, bleek dat we ook nog ons eigen gastenverblijf hadden, je kon ons op dat moment niet gelukkiger maken.
Hier blijkt wel weer dat plannen in Australië lastig is want zijn hier uiteindelijk 5 dagen verbleven.

Na ons releaxde avontuur in Noosa is het tijd om weer door te rijden naar Bayron Bay, Een geweldig surf plaatsje met veel leuke winkels.. hier hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt ( aangezien het weer regende ). Op onze laatste dag in Bayron Bay hebben we een kajak tocht op zee gedaab wat een zeer bijzondere ervaring was! Walvissen zien op 200 m afstand, een familie dolfijnen die rond je boot zwemmen én het zien van een grote schildpad.
Ook zijn we een middag naar Nimbin geweest. Dit is een klein dorpje waar het sociaal geaccepteerd is om wiet te roken, je wordt er dan ook helemaal mee dood gegooid ( Nee oma ik heb geen wiet gerookt ). Toch ook weer ff leuk om te zien.

En hup de auto weer in om door te rijden naar Goldcoast ( surfers paradise ) Dit lijkt op klein Miami. Hoogbouw, mooi strand en vooral veel winkels. Hier hebben we 2 dagen heerlijk op het strand gelegen.

Omdat we op 26 okt de auto moesten inleveren in Brisbane moesten we daar weer optijd zijn. Een klein detail maps.me snapte Brisbane ook niet we hebben dus ook 1.5 uur rondjes gereden in het ****Brisbane. Maargoed uiteindelijk ons hostel bereikt. Wat een gaaf hostel was met uitzicht op Brisbane hier, hebben we 5 nachten gezeten.

Ken je dat wanneer je niet kan slapen je de beste ideeën bedenkt ? Dat had ik dus in een slapeloze nacht, even bedacht dat we best een auto kunnen terug brengen naar cairns voor 1 dollar per dag ( waar natuurlijk allemaal verschillende fee's bij kwamen.. ) om vanaf cairns weer naar Airlie beach te gaan. Dit brengt mij meteen op het volgende puntje, werk..
De afgelopen 2 weken hebben steph en ik onwijs veel online gesolliciteerd met dan vooral oog voor de whitsunday. We waren daar allebei zo gelukkig dat we daar graag willen gaan werken ! Nu we allebei verschillende sollicitaties hebben lopen ( deckhand, waitress, bakery delivery driver) is het nu afwachten op reactie.

Dit klinkt allemaal heel roze kleurig maar zo is het niet altijd. Nadat we vandaag weer een aantal honderd km hebben gereden kregen we een steentje op ons raam, wat dus niet verzekerd is. Nadat we vannacht op een camping aan het strand hebben gestaan zitten we helemaal vol met beten van zandvliegjes wat onwijs jeukt. Nadat we weg reden met onze hippie van bleek er geen olie en water in de moter te zitten dus we op dag 2 al weer aan de kant stonden. Nadat ik mijn eerste sollicitatie eruit had gegooid die al snel werd afgewezen. Nadat ik al mijn foto's ( 1600) op one drive had gezet en dus verwijderd van mn telefoon ik ze er niet meer af kreeg. Met andere woorden je kunt niet altijd zes dobbelen in het leven.. Maar goed ik zit hier in Australië waar ik op dit moment onwijs gelukkig ben.

Even in het kader van jezelf ontdekken en tegen komen, dat lukt hier aardig. Ik voel me hier vrij en ben mezelf. Ik geniet van elk moment en doe dan ook zeker waar ik zin in heb.

Dikke kus uit Aussie 🇦🇺🌏🏝

1. Mama:
    Haha! Een echt Lieke verhaal! Kus🖒😚
  2. Jeanne van den akker:
    3 november 2017
    Oh Lieke wat een gezellig verhaal.
    Wat gaaf van die walvissen en dolfijnen.
    Ik kan me voorstellen dat die vrijheid je gelukkig maakt. Prachtig verhaal. En hopen dat het werk snel lukt. Ik wens je nog heel veel geluk. Dikke knuffel. 😍🏜
  3. Astrid:
    3 november 2017
    Wat een prachtig verhaal.
    nu maar hopen dat je snel een baan hebt, zodat je weer wat centjes achter de hand hebt. Succes met alles wat je allemaal gaat doen. Growtjes Astrid
  4. Elianne:
    3 november 2017
    “Roze “ kleurig of niet!! Jullie doen t toch maar!! Ik geniet met volle teugen van je verhalen en wat een herinneringen Lieke 👍geweldig ! Dikke knuffel uit Herpen city 😘
  5. Ed:
    4 november 2017
    Haha! Mooi verhaal weer Liek. Dan alles maar niet plannen dan komt het ook goed! Dikke kus
  6. Oma:
    4 november 2017
    Wat maak je toch
  7. Oma:
    8 november 2017
    Hallo meisje wat een mooi verhaal. Oma is hartstikke trots op jou.
    Dikke kus.
  8. Petra:
    21 november 2017
    Super Lieke wat je doet, ik heb dat 25 jaar geleden gedaan. Je komt jezelf tegen maar ook heerlijk je eigen beslissingen nemen. Australië is een superland, ben reuze benieuwd naar je werkervaring en. Groetjes Petra (vriendin van Anneke)